緊急時

レンタカーのご利用中に事故や故障などが生じた場合は、このページの内容をご参考に対応をお願いします。また、負傷者や事件の被害などがある場合は、まずは警察・消防への通報をおこなってください。

事故

1.二次災害の防止
2.負傷者の救護
3.警察・消防への通報
4.当社または指定保険会社に連絡する。

故障

1.路肩に停車してハザードを点ける。自走移動できない場合は発煙筒等を使用して後続車に危険を知らせる。
2.高速道路上の場合は、安全のため車道に出ない。 発煙筒等を使用して後続車に危険を知らせる。
3.車体から大量の煙や炎が出ていたら速やかに消防に通報する。
4.当社または指定保険会社に連絡する。

For non-Japanese speaking customers
  • 1.In case of an accident, please call 0120-119-110. It will lead to the accident reception desk at Tokio Marine & Nichido Fire Insurance Co., Ltd. The claim line is open 24 hours, 7 days a week.
  • 2.Please press “1” to report a car accident, “2” if you are in need of any support concerning car troubles, or “3” to report other accidents or troubles. Please note that the automatic voice messages are in Japanese.
  • 3.After pressing the number of choice, the call will be transferred to a 3-way call, which includes the receptionist at Tokio Marine & Nichido Fire Insurance Co., Ltd. and an interpreter.